Voorwaarden retourneren

  • De zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel/de artikelen is nog niet verstreken
  • Artikel(en) is/zijn ongedragen
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers
  • Artikel(en) is/zijn originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele cadeau artikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen
  • Artikel(en) is/zijn ongeopend waarvan de inhoud vloeibaar is zoals reinigingsproducten.

 

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.

 

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 

Binnen de zichttermijn van 14 dagen is retourneren vrijblijvend. We storten het volledige aankoopbedrag terug. Let op: de retour verzendkosten zijn wel voor eigen rekening. Echter, voor producten die dusdanig beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan die nodig zijn om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk. Hiervoor behouden wij ons het recht om kosten in rekening te brengen.

 

Hoe moet ik het product retourneren?

Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

LET OP: Is het product toch nét te veel gebruikt? Missen bijvoorbeeld de verpakkingen of zijn de producten vies? Dan ontvang je 75% van het aankoopbedrag. Bij hele erge beschadigingen ontvang je 50% van het aankoopbedrag terug. We beoordelen dit per geval.

 

Tot wanneer kan ik het product retourneren? 

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt.

 

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen. Het terugstorten van het aankoopbedrag zal (na ontvangst van de retour) op werkdagen geschieden.

LET OP: Is het product toch nét te veel gebruikt? Missen bijvoorbeeld de verpakkingen of zijn de producten vies? Dan ontvang je 75% van het aankoopbedrag. Bij hele erge beschadigingen ontvang je 50% van het aankoopbedrag terug. We evalueren dit per geval.

 

Waarom moet ik zelf de retourkosten betalen en is het niet gratis?

Onze producten zijn met zorg gemaakt en daarbij leggen ze grote afstanden af. We hebben er voor gekozen om de producten voor een zo laag mogelijke prijs aan te bieden in plaats van retourkosten door te berekenen in de prijsstelling (gratis retourneren bestaat niet). Ook willen we het milieu zo min mogelijk belasten, dus willen we het retourneren niet te makkelijk maken. Koop dus alleen de producten waarbij je een echt goed gevoel hebt! Natuurlijk begrijpen we het goed als je een keer niet tevreden bent.

 

Zijn er ook uitzonderingen?

Let op! De volgende artikelen kunnen, indien de verpakking niet meer gesealed is, in verband met hygiëne niet geretourneerd worden (dit is tevens wettelijk zo bepaald):

  • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben. Denk aan eten of bloemen.
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om gezondheidsredenen of hygiëne. De verzegeling mag je na de levering niet verbreken anders heb je geen recht op bedenktijd meer.
  • Producten die je speciaal laat maken. Bijvoorbeeld een maatpak, een fotoalbum of sieraden naar eigen ontwerp.